אנו מאמינים שלכל
אחד ואחת הזכות ללמוד, להגשים
ולהשפיע

רואים רחוק לאקדמיה

על התוכנית

תוכנית "רואים רחוק לאקדמיה" היא תוכנית לימודים ארוכת טווח המכשירה בני נוער מצטיינים בגילים 18-16 מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית, בתחום האמנות. מטרת התוכנית היא להכין את המשתתפים ללימודים במוסדות להשכלה גבוהה ולשלבם בעולם היצירה והאמנות בישראל. כמו כן, התוכנית נועדה לצמצם את תת-הייצוג ואת תת-הסיקור של קבוצות מיעוטים בישראל בעולם האמנות, באמצעות התמודדות עם פערי החינוך וההשכלה האקדמית.

התוכנית פועלת בשיתוף עמותת "רואים רחוק".

מטרות התוכנית

  1. לחשוף בני נוער מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית לשוק היצירה והאמנות בישראל.
  2. להעניק לבני הנוער כלים בתחום היצירה והתקשורת למימוש הפוטנציאל הגלום בהם.
  3. להעצים את בני הנוער ולתת להם תחושה של הצלחה ושל מסוגלות.
  4. לסייע בקבלתם של בני נוער ללימודים גבוהים במקצועות הטלוויזיה, הקולנוע והאמנות ולעזור להם לצלוח את לימודי התואר הראשון.
  5. לשלב את הבוגרים בשוק התעסוקה בעולם היצירה הישראלי.
  6. ליצור בסיס לצמצום תת-הייצוג של קבוצות מיעוט בישראל בעולם היצירה והאמנות.

אופן הפעולה

אחת לשבוע במשך שנתיים, עוברים נערים ונערות בכיתות י"א-י"ב הכשרה בחמישה מרכזים ללימוד מקצועות האמנות בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל. את ההכשרה מעבירים במאים ובמאיות מובילים בתחום הבימוי העלילתי והדוקומנטרי בישראל. המשתתפים לומדים צילום וידאו דוקומנטרי, תסריטאות, משחק, מוזיקה וסאונד, הפקה ועריכה. בתוכנית משולבים גם ימי עיון, סיורים וביקורים במוסדות אמנות ותרבות.

התלמידים המצטיינים מכל המרכזים מצטרפים לקבוצת הבוגרים. הבוגרים זוכים לסדרת הכשרות והכנות לקראת הגשת מועמדות למוסד להשכלה גבוהה בתחומי האמנות, המוזיקה, התיאטרון, המשחק והקולנוע. מטרת ההכשרות היא להקנות לתלמידים כלים אופרטיביים כמו הכנת תיק עבודות והגשה לאודישן, וכן להעניק להם תחושת מסוגלות לטובת השתלבותם במוסדות האקדמיים. המשתתפים שנכנסים למוסדות להשכלה גבוהה מקבלים מהקרן תמיכה כספית במהלך לימודיהם וחניכה אישית ממדריכי התוכנית. עם תום לימודיהם האקדמיים, פועלת התוכנית לשילובם בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה.