"ישראל חזקה, ואנחנו לצדה תמיד"

 הברונית אריאן דה רוטשילד

לצד החברה הישראלית במשבר הקורונה

יחד נוכל לאתגר וננצח

משפחת רוטשילד וקרן אדמונד דה רוטשילד נמצאים לימינה של מדינת ישראל תמיד, בשגרה ובחירום. כחלק  ממחויבות המשפחה והקרן לחברה הישראלית, עם פרוץ משבר הקורונה בעולם, נרתמו הברונית אריאן והברון בנג'מין דה רוטשילד להרחיב את פעילותם ולסייע למדינת ישראל בהתמודדות עם המשבר מתוך תחושת מחויבות עמוקה לחברה הישראלית.  

קרן אדמונד דה רוטשילד העבירה מענקי חירום לבתי החולים בארץ ולמחקר רפואי בתחום. לצד זאת, פעלה הקרן לסיוע בהתמודדות עם המשבר בחברה הערבית, לסיוע ממוקד לעמותות ולארגונים בהם היא תומכת, לקידום מהלכים משמעותיים מול מקבלי החלטות ולהנעת אלפי מתנדבים החברים בתכניות הקרן השונות, שיזמו עשרות פרויקטים ברחבי הארץ למען החברה הישראלית.

 

חיזוק מערכת הרפואה: 50 מיליון ש"ח הועברו ל – 22  בתי חולים ברחבי הארץ

עם פרוץ המשבר העבירה הקרן תרומת בזק בסך 50 מיליון ש"ח להגברת מוכנות בתי החולים בישראל להתפשטות הנגיףהסכום חולק בין 22 בתי חולים בכל רחבי הארץ ואפשר הערכות מיידית ורכישת ציוד חירום. לבתי החולים ניתנה גמישות מרבית בהגדרת הצרכים השונים עבור כספי התרומה, ובאופן זה ניתן לכל בית חולים המענה המתאים. 

התרומה שהועברה במסגרת לוח זמנים חסר תקדים, אפשרה רכש מיידי של ציוד רפואי שהביא להגנה מרבית על הצוותים הרפואיים וכן לטיפול והצלת חיים של מספר רב של חולים. בין הציוד שנרכש 96 מכונות, מכשירי הנשמה, עשרות מיליוני כפפות ופריטי ציוד מגן, למעלה מ-850,000 מסכות מסוגים שונים, למעלה מ-100 מוניטורים למגוון צרכים, מיטות טיפול נמרץ ומיטות מחלקה, מכשירים וציוד ייעודי לטיפול וחיטוי בקורונה, 84 מכשירי עירוי, 15 מכשירי החייאה שונים, מכשירי א.ק.ג, רנטגן ועוד ציוד רב.

בתי החולים אשר קיבלו את הציוד הודות לתרומת הקרן: איכילוב, בית החולים האנגלי בנצרת, אסף הרופא, בלינסון, בני ציון, ברזילי, הדסה, הלל יפה, העמק, השרון, וולפסון, זיו, כרמל, מאיר, נהריה, סורוקה, פוריה, קפלן, רמב"ם, שיבא תל השומר, שניידר ושערי צדק.  

הברונית אריאן דה רוטשילד, העומדת בראש הקרן, ציינה כי "כמורשת משפחת רוטשילד  לדורותיה נרתמנו להשלמת הציוד הרפואי החסר והחשוב בבתי החולים ברחבי ישראל, לצד אמצעי מיגון, כדי לאפשר לצוותי הרפואה שעומדים בחזית המלחמה בקורונה במסירות רבה, להמשיך להציל חיים ולנצח. ישראל חזקה, ואנחנו לצדה תמיד. אני בטוחה שיחד נוכל לאתגר וננצח". 

מיקי קליגר, סגן יו"ר מועצת הנגידים של הקרן  הוסיף כי "כשם שבעבר ניצבה משפחת רוטשילד לצידה של מדינת ישראל בשעותיה הקשות כך גם עתה. לצד הפעילות היומיומית של קרן אדמונד דה רוטשילד לצמצום הפערים החברה הישראלית באמצעות ההשכלה הגבוהה, אנחנו מגויסים במלוא הכח לדאוג ולסייע למדינת ישראל ולתושבים לעבור את המשבר ולצאת ממנו מחוזקים".

תמיכה בכל קצוות החברה

קרן אדמונד דה רוטשילד תרמה 15 מיליון ש"ח לאוניברסיטה העברית לתמיכה במחקרים שמטרתם למצוא חיסון לקורונה, על ידי גילוי והפקה של נוגדנים

כמו כן, משמשת התרומה לפיתוח שיטה מתקדמת לבדיקות קורונה מהירות יותר, בשיתוף בית החולים הדסה ולמימון סל מחקרים בנושאים שונים הקשורים להתמודדות עם המגפה.

 

חיזוק החברה הערבית: הקרן הקימה מערך חירום יישובי למלחמה בקורונה בג'יסר-א-זרקא

קרן אדמונד דה רוטשילד, מקיימת מזה שנים קשר עם ג'יסר א-זרקא ומסייעת לתושבי המועצה. במסגרת זו הובילה הקרן הקמה של מערך חירום יישובי בג'יסר-א-זרקא  בהשקעה של 2 מיליון ₪. מערך החירום עסק בהפצת מידע, אספקת מזון ואספקה של ציוד רפואה והיגיינה ופעל בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית וארגון שותפויות אדמונד דה רוטשילד.

עד עתה, המשאבים המועטים הקשו על הישוב להקים מערך או מוקד חירום שיהווה כתובת לפניות וסיוע לתושבים עבור התמודדות עם משבר הקורונה. בנוסף, בכלל החברה הערבית ברחבי הארץ, קיים חוסר משמעותי בידע וכלים להתמודדות בהעדר מענה ראוי מצד רשויות המדינה השונות. כניסת הקרן ליישוב עם מתנדבים רבים ובשיתוף פעולה עם המנהיגות המקומית, הביאה לירידה חדה במספר החולים. 

היום שאחרי הקורונה:

כיצד ישפיע משבר הקורונה על עתיד ההשכלה הגבוהה ככלי למוביליות חברתית?

הקרן מובילה שיח שותפים ומומחים העוסק באתגרים והזדמנויות ביום שאחרי משבר הקורונה, ובשאלה כיצד ישפיע משבר הקורונה על עתיד ההשכלה הגבוהה ככלי למוביליות חברתית? הקרן ערכה בסוף חודש יוני 2020 שיח זום בהשתתפות כל הגורמים המשפיעים בתחום, בהם השר להשכלה גבוהה זאב אלקין, יו"ר המל"ג פרופ' יפה זילברשץ, שותפים ומומחים מהתעשייה, מהאוניברסיטאות מארגונים ומעמותות שדנו בין השאר בשאלות:

 

– אלו אתגרים והזדמנויות מביאה איתה הלמידה המקוונת? 

– כיצד השפיעה הקורונה על יכולת ההשתתפות באקדמיה של סטודנטים מהחברה הערבית, החרדית ומהפריפריה? 

– איך נמנע גידול באחוזי הנשירה מהאקדמיה לאור המצב החדש? 

– האם משבר הקורונה ישפיע על הפוטנציאל התעסוקתי של בוגרי האקדמיה? 

– כיצד לעודד יצירת מנהיגות סטודנטיאלית שמהווה מכפיל כח בשעת משבר? 

ניתן לצפות בכל ההרצאות, הדיונים, חומרי הרקע וניירות העמדה כאן >

המספרים מדברים:

94%
94%
מ"שגרירי
רוטשילד"
הובילו בימי
הקורונה עשיה
חברתית
משמעותית
ב-50 יישובים
15,000
15,000
איש נחשפו
לפעילות הקרן
ושותפויות
אדמונד דה
רוטשילד ביישוב
ג'יסר אזרקא
12
12
מיזמים חדשים
לסיוע במשבר
לאוכלוסיות
שונות נולדו
במסגרת "שגרירי
רוטשילד"
295
295
משתתפים
מהתוכניות
הובילו, התנדבו
ולקחו חלק
בפעילות למען
תושבי הערים
שלהם בעשרות
מיזמים
19,270
19,270
שעות התנדבות
במגוון רחב של
פרויקטים

סרטון סיכום הפעילות של הקרן במשבר הקורונה

גם בקורונה, מתייצבים לצדם של אזרחי ישראל