אנו מאמינים שלכל
אחד ואחת הזכות ללמוד, להגשים
ולהשפיע

ACTO – המרכז להשקעות ויזמות אימפקט

על התוכנית

מרכז ACTO הוא מיזם משותף של המכללה למנהל, קרן אדמונד דה רוטשילד וקרן דואליס להשקעות חברתיות. מרכז ACTO להשקעות ויזמות אימפקט, הוקם במטרה לפתח תשתית אקדמית יישומית והכשרתית, הנדרשת לניהול השקעות ויזמות אימפקט ופיתוח התעשייה בישראל. זהו המרכז הראשון מסוגו בישראל בכלל ובאקדמיה הישראלית בפרט.

אימפקט פירושו שינוי חיובי או שלילי בתוצאה (Outcome) על אנשים או על הסביבה. מטרת המרכז, היא לבנות תשתית אקדמית ולהכשיר אנשי מקצוע בישראל שיכולים למקסם אימפקט חיובי ולצמצם אימפקט שלילי, תוך שימת דגש על כלים ליצירת מימון והערכת אימפקט.

מדובר בתחום חדש המצריך התוויית תשתיות חזקות במטרה להשיג תעשייה רחבה וברת-קיימא. כיום, שדה האימפקט הוא מצומצם מבחינת היקף הפעילות, סכומי ההשקעה, כמות המיזמים, שימוש בכלים לתכנון, יצירה ומדידה של אימפקט וכן מבחינת איכות והתמקצעות של אנשי מקצוע בתחום.

 

אתר מרכז ACTO

פייסבוק ACTO

מטרות התוכנית

  1. לספק תשתיות למחקר יישומי, הכשרה, התנסות יישומית ופיתוח מתודולוגיות בתחום יזמות האימפקט והשקעות בעלות ערך חברתי.
  2. לקדם את תחום השקעות האימפקט והעסקים החברתיים בישראל.
  3. לשמש כתובת מקצועית, אקדמית, לכל העוסקים בהשקעות חברתיות: סטודנטים, יזמים חברתיים, חוקרים מהאקדמיה, מקבלי החלטות, משקיעים, חברות ותאגידים.

אופן הפעולה

המרכז משמש כמוסד אקדמי ומקיים קורסים אקדמיים לסטודנטים לתואר ראשון ושני, בתחום יזמות האימפקט. בנוסף, המרכז תומך במחקרים בתחום יזמות האימפקט בישראל ומקיים כנסים, קורסים והכשרות מקצועיות לקהל הרחב. כמו כן המרכז פועל להקמת חממת יזמות לסטודנטים המנביטה עסקים חברתיים וסביבתיים, מיזמי אימפקט בתחילת דרכם, ומאיץ סטודנטיאלי לפיתוח המיזמים.

 

 

התוכנית במספרים

800
800
איש לקחו חלק
בפעילויות המרכז
מאז הקמתו
300
300
סטודנטים רכשו
ידע אקדמי
בתחום יזמות
והשקעות אימפקט
1000
1000
איש משתתפים
בכנסים והכשרות
שעורך המרכז
*נכון לשנת 2020