פעילותנו ממחישה את האמונה שלנו ברוח האדם

הברונית אריאן דה רוטשילד

מה חדש
14 ספטמבר, 2020

קרן אדמונד דה רוטשילד תורמת 180 מיליון ש"ח להקמת מבני הקבע של הפקולטה לרפואה בצפת

הברונית אריאן דה רוטשילד: "ההשכלה הגבוהה היא מאיץ מרכזי לצמצום פערים בחברה הישראלית והקמת הפקולטה לרפואה בצפת היא דוגמא מובהקת להעצמה אמיתית של הפריפריה"

קרן אדמונד דה רוטשילד מתגייסת אף לביסוסה של הפקולטה לרפואה בצפת ותתרום 180 מיליון ש"ח להקמת מבני הקבע של הפקולטה ולהעצמת הפעילות האקדמית והחברתית בה.

הברונית אריאן דה רוטשילד, המנהיגה את פעילות הקרן יחד עם בעלה הברון בנג'מין, רואה בהשכלה הגבוהה מאיץ מרכזי לצמצום פערים בחברה הישראלית. "החלטנו להירתם ולסייע להקמת הפקולטה לרפואה בצפת, כי זו דוגמא מובהקת להעצמה אמיתית של הפריפריה הישראלית. זהו גם ביטוי מוחשי נוסף למחויבות הנמשכת של משפחת רוטשילד לביסוסה של החברה הישראלית כחברה מכילה שרואה בהשכלה הגבוה אמצעי חשוב לקידום כל גוני האוכלוסייה בישראל על בסיס ערכים של מצויינות".

סגן מועצת הנגידים של קרן אדמונד דה רוטשילד, מיקי קליגר, מציין כי הקרן כבר העבירה את הסכום שנדרש לרכישת הקרקע עליה מוקם בניין הקבע הראשון של הפקולטה לרפואה בצפת ותמשיך להעביר סכומים נוספים בהתאמה לקצב פיתוח הפרוייקט.

בעשור האחרון תרמה קרן אדמונד דה רוטשילד כמיליארד ש"ח לצמצום פערים בחברה ישראלית ולקידום אוכלוסיות בפריפריה באמצעות ההשכלה הגבוהה. לנוכח אתגרי הקורונה, הנחו הברון בנג'מין והברונית אריאן דה רוטשילד על הרחבת התרומות גם למערכי הרפואה בישראל. הקרן תרמה כ-70 מיליון ש"ח לרכישת ציוד ומיגון לצוותים הרפואיים בכ-20 בתי חולים ברחבי ישראל

ולהאצת המחקר למציאת חיסון למיגור המגפה.

לנוכח המצוקה התקציבית אליה נקלעה המדינה בעקבות הקורונה, נענתה קרן אדמונד דה רוטשילד ותרמה גם 70 מיליון ש"ח, כדי לאפשר את המשך הפעלתו של פרוייקט "ממדים ללימודים".