פעילותנו ממחישה את האמונה שלנו ברוח האדם

הברונית אריאן דה רוטשילד

מה חדש
15 מאי, 2022

קרן אדמונד דה רוטשילד ומרכז פרס לשלום ולחדשנות יוצאים לדרך עם המחזור הרביעי של תוכנית Starting Up Together

התוכנית, בהובלת מרכז פרס לשלום ולחדשנות וקרן אדמונד דה רוטשילד בשותפות של מרכז "יזמות 360" באוניברסיטת בן גוריון בנגב ,Microsoft Israel Microsoft for Startups, מסייעת לאוכלוסיות בייצוג חסר להשתלב באקוסיסטם היזמי הישראלי – תוך קידום ערכי שותפות, אמון ודיאלוג רב תרבותי.

נהוג לטעון כי "כרטיס הכניסה" לעולם ההייטק והיזמות עובר במרבית המקרים דרך שירות ביחידה טכנולוגית, מעמד סוציו-אקונומי גבוה או קשרים אישיים עם בכירים בתעשייה. בעוד אלו רחוקים מהישג ידם של רבים בחברה הישראלית ולמרות שאנחנו יודעים שחדשנות היא כלי מרכזי לצמיחה כלכלית מכלילה – לא לכל האזרחים החיים בה יש גישה שווה לאקוסיסטם היזמי/טכנולוגי.

התוכנית ""Starting-Up Together נהגתה לפי החזון של הברונית אריאן דה רוטשילד וראשי מרכז פרס ומקדמת יזמות בין-מגזרית, ושואפת לסייע ליזמים ויזמיות מתחילים מאוכלוסיות בייצוג חסר להיכנס לעולם ההייטק ולהפוך חלומות למציאות – לצד שיח רב- תרבותי בין יהודים וערבים במזרח התיכון ככלל ובישראל בפרט.

המחזור הרביעי של התוכנית נפתחה השבוע ביום שני, ה 09.05, ובו לקחו חלק בשני מסלולים שונים – 28 במסלול הראשון המיועד לתושבי ישראל יהודים.ות וערבים.ות על מנת ליצור חיבור משמעותי ומעמיק לאקו סיסטם היזמי הישראלי וקידום הזדמנות אמיתית להשתלבות בתעשייה, לצד עוד כ 60 משתתפים.ות מסלול אזורי אוליין ליזמים.יות מכל המזרח התיכון וצפון אפריקה על מנת לקדם את התחום – תוך קבלת כלים יזמיים בתחום האימפקט. בסיום התוכנית, בחודש ספטמבר, ייערך כנס יזמות משותף של שני המסלולים בירדן.

עיקר התוכנית מתמקדת ביזמות אימפקט ובערים חכמות מקיימות – מטרה 11 במטרות הפיתוח של האו"ם, תוך חשיפה לפעילות ואתגרים של ערים ורשויות מקומיות. לשם כך יעברו משתתפות ומשתתפי התכנית הדרכה וליווי בפיתוח עסקי, סדנאות אישיות ומפגשי ליווי עם מנטורים ועזרה במציאת עבודה. אלו יקבלו כלים בתחומי ההשקעות ויזמות האימפקט על מנת להפיץ את הבשורה ולקדם את התחום ככל שניתן, ויתחברו למערך נטוורקינג רחב ועשיר.

חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות: ״התוכנית הזו עונה על שני צרכים הכרחיים שקיימים בתקופתנו – קידום היזמות והחשיבה היצירתית פורצת הגבולות, לצד מתן הזדמנות שווה לכל אדם. זה כבוד גדול להוביל את התוכנית, ולהנגיש את היזמות לכל אותם יזמים ויזמיות שלא קיבלו בעבר הזדמנות. אני מאמין גדול באנשים שייקחו חלק באומת הסטראט-אפ והחדשנות ויהוו יזמים פורצי דרך שחושבים מחוץ לקופסה ופועלים. יזמים שיובילו לקידום של שלום, לא רק בישראל, אלא באזור כולו. התוכנית הזו מהווה המשך ישיר של מימוש החזון של אבי, שמעון פרס, ושל המרכז כולו".

אלי בוך, מנהל הפילנתרופיה בקרן אדמונד דה רוטשילד אשר מעניקה לתכנית תמיכה וליווי צמוד ציין כי "אנחנו בקרן אדמונד דה רוטשילד תומכים במגוון רחב של תכניות לצמצום פערים בחברה הישראלית ומשקיעים בחלוצים פורצי דרך מכל חלקי החברה. מתוך החזון הזה, יזמנו ביחד עם מרכז פרס לשלום את תכנית Starting-Up Together מתוך אמונה כי לכל יזם ויזמת צריכים להיות הכלים להגשים את חזונם וכי רק כך ניתן יהיה לייצר אקו סיסטם יזמי חזק ולבסס כלכלה שפועלת לטובת כל חלקי החברה. אנו סמוכים ובטוחים שהנגשת השדה היזמי בארץ  לאוכלוסיות הלוקות בייצוג חסר, ובניית אקוסיסטם מגוון המייצג את שלל חלקי החברה הישראלית יקפיצו את ישראל שלב נוסף בהפיכתה מסטארט אפ ניישן לאימפקט ניישן."

מנכ״לית מיקרוסופט ישראל, רונית אטד: ״גיוון בהייטק הינו צורך עסקי. כאשר מפתחים טכנולוגיה שמשמשת כל כך הרבה קהלים ואוכלוסיות, חייבים לאמץ את החשיבה של אותם קהלים כבר בשלבי הפיתוח. בהתחשב בכך שבמשק הישראלי חסרים כרגע 18,000 מהנדסים והמחסור רק ילך ויגדל, שלושת המגזרים צריכים לשתף פעולה ביצירת הדור הבא של עובדי ההייטק. התוכנית ממחישה שיתוף פעולה בין מגזרי נכון ונדאג שיתרום לקהילות שלמות ולתעשייה.״

דנה גביש, מנהלת מרכז יזמות 360 של אוניברסיטת בן-גוריון הלוקחת חלק בפעילות התוכנית אמרה: "מרכז 'יזמות 360' שבאוניברסיטת בן-גוריון והנהלת האוניברסיטה שמו את הגיוון (Diversity) כמטרת-על. שיתוף הפעולה החדש שלנו עם תוכנית Starting Up Together  של מרכז פרס לשלום מאפשר לנו להביא אל הנגב תוכנית מלאת השראה ליזמות לסטודנטים ולסטודנטיות מכלל מהגזרים והמגדרים. אנו בטוחים שההשתתפות בתוכנית זו תיתן להן ולהם ערך רב ותפתח את הדלתות לעולם היזמות המרתק."