פעילותנו ממחישה את האמונה שלנו ברוח האדם

הברונית אריאן דה רוטשילד

מה חדש
6 ינואר, 2021

קרן אדמונד דה רוטשילד גאה להודיע על רשימת המועמדים שעולים לשלב הגמר בתחרות על פרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב, בתחום עיצוב תקשורת חזותית לשנת 2020

חבר השופטים של פרס אדמונד דה רוטשילד, בחר את היוצרים והיוצרות מתחום התקשורת החזותית שעלו לשלב הגמר לקבלת פרס אדמונד דה רוטשילד, בסך כולל של 270,000 ש"ח.

מבין 22 העולים לשלב הגמר ייבחרו שני יוצרים בכירים ושני יוצרים בתחילת דרכם בתחום עיצוב תקשורת חזותית.

רשימת המועמדים הסופית גובשה מתוך למעלה מ-160 תיקי עבודות של טובי המעצבים והמעצבות בישראל שהגישו מועמדותם לפרס. המועמדים נבחרו בקפידה בשלושה סבבי שיפוט אובייקטיביים של חבר שופטים מקצועי המורכב  מבכירות ובכירי תחום התקשורת החזותית בארץ מתחומי התמחות שונים, המייצגים יחד קול מגוון.

הזוכים יוכרזו בטקס חגיגי ומקוון שיערך ב-25 בפברואר 2021, בהשתתפות הברונית אריאן דה רוטשילד.

טל שגיא פארן, מנהלת קרן אדמונד דה רוטשילד בישראל מסרה: "המעצבות והמעצבים הישראלים בתחום התקשורת החזותית יוצרים ברמה מדהימה, שחשוב לנו לחשוף קודם כל לקהל הישראלי ולהתגאות בהם גם בעולם. על מנת להדגיש את מקום העיצוב הישראלי על המפה, ביקשה הברונית אריאן דה רוטשילד לייסד פרס משמעותי בקנה מידה בינלאומי ולהקפיד מאד בהליך הבחירה. כל העבודות שהוגשו לתחרות היו מרשימות ביותר ואין לי ספק כי לפרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב יהיה מסד לחשיפה בינלאומית לעיצוב הישראלי"

המעצבות והמעצבים שעלו לשלב הגמר בתחרות על פרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב בקטגוריית מעצב/ת בכיר/ה: רותו מודן, גיא שגיא, מיכאל גורדון, קרן וגולן גפני, להב הלוי, עדה ורדי, ינק יונטף, קובי לוי, מיכל סהר, נדב שלו, הילה בן נבט.

המועמדים שעלו לשלב הגמר בתחרות על פרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב בקטגוריית מעצב/ת בראשית דרכו/ה:

אברהם קורנפלד, דניאל ויינברג, איל זקין, דר לאור, יונתן לקס (YONIL), חן מכבי, דן עוזרי, עידן עם שלם, דנה גז ונעמי גייגר (סטודיו ג2), יעל בודשר, טלי ליברמן.

אודות פרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב:

פרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב, נועד לקדם מצוינות דרך הכרה ציבורית ביוצרים בכירים בעלי נפח עבודה איכותי ומשמעותי, בד בבד עם זיהוי ותמיכה במעצבים בתחילת דרכם בתחום. הפרס יוענק מידי שנה בתחום אחד מתוך שלושה (ברוטציה של שלוש שנים), לארבעה יוצרים בסכום כספי כולל של 270,000 ₪.

בחודש ינואר השיקה הקרן לראשונה פרס המזמין מעצבות ומעצבים להגיש את מועמדותם בתחום התקשורת החזותית. וועדת שיפוט מקצועית תבחר מידי שנה את הזוכים: שני יוצרים בכירים שיזכו במענק כספי של 90,000 שקל כל אחד, ושני יוצרים בתחילת דרכם שיזכו במענק כספי של 45,000 שקל כל אחד.

אחת לשנה, יוענקו שני פרסים למעצבים בכירים ושני פרסים למעצבים בתחילת דרכם בתחום אחד מתוך שלושה חתכים מקצועיים – עיצוב תקשורת חזותית (2020), עיצוב תעשייתי וקראפט (2021) ועיצוב לביש וטקסטיל (2022).

פרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב, מיסודה של קרן אדמונד דה רוטשילד, נועד לקדם ולעודד מצוינות דרך הכרה ציבורית ביוצרים בכירים בעלי נפח עבודה איכותי ומשמעותי, זיהוי ותמיכה במעצבים בתחילת דרכם בתחום, הגברת ההתעניינות המקומית בעיצוב עכשווי וכן העצמת החשיפה הבין-לאומית לעיצוב הישראלי. ייסוד פרס יוקרתי בעל נוכחות והכרה בין-לאומית, המוקדש לעיצוב ישראלי עכשווי, יאפשר ליוצרים להישמע ולהיראות גם מחוץ לקהילה המקצועית והמקומית. במטרה לעודד מגוון קולות ויצירה חדשה.

לחצו כאן לאתר הפרס ולעדכונים שוטפים