פעילותנו ממחישה את האמונה שלנו ברוח האדם

הברונית אריאן דה רוטשילד

מה חדש
15 נובמבר, 2020

עשור של שינוי חברתי ויוזמה: תוכנית המנהיגות החברתית "שגרירי רוטשילד" חוגגת עשור

תכנית 'שגרירי רוטשילד', הפועלת מזה עשור, נוסדה בשנת 2010 ע"י קרן אדמונד דה רוטשילד ומיועדת לצעירות וצעירים השואפים להיות דור המנהיגות הבא של החברה הישראלית בכל התחומים, ומאמינים בערכים של שוויון, גיוון ואחריות חברתית. במהלך העשור האחרון, התוכנית פועלת בעשרה מוסדות לימוד: מכללת תל חי, אונ' חיפה, הטכניון, אונ' תל אביב, המכללה האקדמית תל אביב יפו, מכללת אונו- הקמפוס החרדי, האונ' העברית , מכללת ספיר, אונ' בן גוריון, מכללת סמי שמעון. והצמיחה כבר מעל ל-800 בוגרות ובוגרים.

"שגרירי רוטשילד" הינה תוכנית תלת-שנתית, המיועדת לסטודנטים לתואר ראשון. התוכנית כוללת מפגשים שבועיים בקבוצות מגוונות, סמינרים והכשרות מקצועיות ועשייה חברתית. כך, במקביל ללימודי התואר זוכים השגרירים בהכשרה, ליווי ופיתוח אישי ומקצועי, ידע וכלים ליזמות והשפעה חברתית, לצד מלגת לימודים גבוהה. זאת במטרה להוביל את בוגריה להשתלב בעמדות מפתח בכל זירות ההשפעה.

במהלך עשר השנים האחרונות, בוגרי התכנית, הפזורים בארגונים ציבוריים, עסקיים וחברתיים בכל הארץ, יוצרים רשת של סוכני שינוי ומניעים  תהליכים חברתיים בעלי השפעה רחבה בקהילות שלהם. חשיבותה של רשת חברתית זו בולטת פי כמה לאור אתגרי השנה האחרונה ומשבר הקורונה והצורך ביוזמה, הירתמות ומנהיגות מקומית וארצית.

הברונית אריאן דה רוטשילד, ציינה לכבוד חגיגות העשור כי "כשהחלטנו להקים לפני עשור את תכנית המנהיגות 'שגרירי רוטשילד', דמיינו צעירות וצעירים מכל חלקי החברה הישראלית שבונים יחד חלום משותף. לאחר עשור אנחנו גאים לראות מעל ל-1,000 בוגרים שמגשימים את החלום הזה. הם החלוצים החדשים שממשיכים את המורשת החלוצית של הנדיב הידוע, מהמאה ה-19,  ופועלים יום יום ליצור חברה מגוונת, שוויונית ומשותפת עם סולידריות חברתית גבוהה ומחויבות אין קץ להשפיע, להנהיג ולבנות עתיד טוב יותר"

ענת נחמיה לביא, מנכלית שותפויות אדמונד דה רוטשילד, הוסיפה כי "יצירתה של מנהיגות צעירה ומגוונת היא המטרה הנמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו, יום יום, ובמסגרת זו לתוכנית שגרירי רוטשילד תפקיד מרכזי בהגשמתה. מרגש לסכם עשור של עשייה מבורכת, למידה משותפת, יוזמה והכרות מעמיקה עם צעירים וצעירות מעוררי השראה מכל הקבוצות בחברה הישראלית. בתקופה כמו זו, שאנו חווים משבר מנהיגות בארץ ובעולם, כל אחד מהשגרירים הפעילים והבוגרים הוא נקודת אור של שינוי אמיתי, ואנו נרגשים בשותפויות לעוד עשור של הכשרת שגרירים כאלו!"

הדר ברוד גדליה, מנהלת תוכנית "שגרירי רוטשילד",  הוסיפה כי "לפני עשר שנים בכנס הפתיחה של התוכנית הברונית  אריאן דה רוטשילד הציגה את חזונה לפיו מאות בוגרי התוכנית ישתלבו בעמדות מפתח ויובילו דרכן לשינוי חברתי. אחרי עשור, אני יכולה להגיד בהתרגשות גדולה שאנחנו כבר רואים את החזון הזה מתממש, אני פוגשת את הבוגרים שלנו שכבר משפיעים על מאות נוספים סביבם- וגאה בסל הערכים המשותף שרכשו בתוכנית. סל ערכים שבא לידי ביטוי בכל תפקיד בו הם פועלים".

ארגון שותפויות אדמונד דה רוטשילד מפעיל תכניות מנהיגות לצעירים מכל רחבי הארץ, למען שוויון הזדמנויות וחיים משותפים. בתכניות זוכים מאות צעירים לכלים שיאפשרו להם הצלחה אישית, השתלבות בעמדות השפעה בחברה הישראלית וקידום שוויון הזדמנות לבניית חברה משותפת המושתתת על סולידריות וכבוד הדדי.

לצפיה באירוע: