פעילותנו ממחישה את האמונה שלנו ברוח האדם

הברונית אריאן דה רוטשילד

מה חדש
28 נובמבר, 2019

יוזמים במשולש: מיזם חדש של קרן אדמונד דה-רוטשילד ומרכז המחקר והפיתוח המשולש בכפר קרע, יכשיר יזמים מהחברה הערבית לממש רעיונות טכנולוגיים חדשניים

בכפר קרע, הושק השבוע, "Trinovation", מיזם ייחודי וראשון מסוגו של קרן אדמונד דה-רוטשילד בשיתוף מרכז המחקר והפיתוח של משרד המדע והטכנולוגיה במשולש. מטרת המיזם החדשני היא ליצור פלטפורמה תומכת שתכשיר ותלווה יזמים וחוקרים מהחברה הערבית בישראל בעלי רעיונות טכנולוגיים חדשניים לפתח מיזמי אימפקט ולהבטיח מימון עבורם.

הרקע להקמת המיזם הוא מיעוט ההשתתפות של החברה הערבית בתחום היזמות בכלל וההשקעה ביזמות טכנולוגית בפרט. הנתונים מלמדים כי פחות מ-1% מכלל חברות ההייטק בישראל הן חברות הייטק שצמחו מתוך החברה הערבית. כמו כן על אף קיומן של תכניות ממשלתיות אטרקטיביות לעידוד יזמות בחברה הערבית במספר מסלולים, מיעוט יזמים ניגש אליהן. הסיבות לכך נעוצות בכך שנקודת הפתיחה של יזם ערבי נמוכה לרוב מזו של עמיתו היהודי והוא נדרש להתמודד עם אתגרים מורכבים יותר הכוללים בין השאר היעדר חשיפה לתחום בשירות הצבאי, היעדר ניסיון בניהול חברות הזנק, מיעוט תשתיות מתאימות לביצוע בדיקות היתכנות טכנולוגית ומרכיב חברתי-תרבותי של פחד מסיכון.

המיזם החדש יאתר חמישה עד שמונה יזמים טכנולוגים בחברה העברית בכל שנה, יכשיר וילווה אותם במשך כשנה ויקנה להם ידע, מיומנות, אימונים, תמיכה מקצועית וחברתית וליווי עסקי וטכנולוגי מותאמים אישית. כמו כן מרכז המחקר והפיתוח המשולש יאפשר ליזמים גישה למערך כולל של תשתיות טכנולוגיות חדשניות קרוב לבית, כל זאת זאת במטרה להתגבר על החסמים עד להתמודדות על המענקים הממשליים היעודיים לאוכלוסיה בו ברשות החדשנות.

אחמד מואסי, מנהל תחום החברה הערבית בקרן אדמונד דה-רוטשילד ציין כי "המהלך החשוב שאנחנו מוצאים היום לפועל יאפשר לפרוץ דרך חדשה ולהגדיל את מספר היזמים המצליחים בחברה הערבית באופן שיתרום להייטק הישראלי כולו, ויהווה מודל לחיקוי והשראה עבור צעירים רבים נוספים בחברה הערבית. יחד ניצור אקוסיסטם ייחודי שיצמיח בעתיד תעשיה מקומית עתירת ידע, ישמש מקפצה מעל לחסמים גיאוגרפים, יוביל לצמצום פערים, רווחה כלכלית ומוביליות חברתית בחברה הערבית, תוך התחייחסות לאתגרים החברתיים והסביבתיים המשמעותיים אותם העולם חווה כיום".

הקמת מיזם Trinovation הוא חלק ממהלך אסטרטגי שמובילה קרן אדמונד דה רוטשילד אשר נועד לחבר בין ביקוש והיצע להון סיכון בחברה הערבית בישראל. המהלך כולל את היזמים אשר יגדלו בתכנית מחד וחיבור להון-סיכון מאידך. זאת, בעזרת קורס ראשון למשקיעים מתוך החברה הערבית בהובלת ארגון "חאסוב", בשיתוף עם המרכז הבינתחומי הרצליה, קרן וינטג' ותוכנית הלוואות ייעודית בהובלת עוגן.

להרשמה לחצו כאן